.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بالا بودن سرانه پوشش صنوف در ایران

یک کارشناس بازار با اشاره به اینکه سرانه برخورداری شهروندان دنیا از صنوف به ازای هر 300 نفر یک واحد صنفی بوده اظهار داشت: سرانه پوشش صنوف در ایران بالاتر از استاندارد جهانی است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر ، میرصالح صالحی نیا ظهر سه شنبه در نشست خبری روز اصناف در جمع خبرنگاران در ساری افزود: هم اکنون به ازای هر 30 خانوار یک صنف در ایران وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: بازارهای ایران خصوصا بازار مرکز مازندران در تمامی صنوف اشباع شده و تغییر شغل در صنوف به معنای تحویل آن شغل به فرد دیگری بوده است.

رئیس مجمع مشترک تولیدی، توزیعی و خدماتی اصناف مرکز مازندران با اشاره به اینکه به واسطه عدم اقبال و استفاده مردم از ابزارهای سنتی و رجعت آنان به فناوری های روز و بهداشت جهانی تعدادی از اتحادیه ها در کشور و استان به تعطیلی رفته است تصریح کرد: هم اکنون اتحادیه های گرمابه داران، پینه دوزان و پیراهن دوزان در کشور رو به تعطیلی رفته است.

صالحی نیا با بیان اینکه بحران اقتصادی جهانی اگر چه بر روند داد و ستد بازار کشور صدمه وارد کرده است در عین حال یادآور شد: صنوفی نظیر مصالح ساختمانی در اوایل سال گذشته به واسطه رکود بازار در ردیف صنف های درآمد زا و پرفروش درآمده بودند.

وی بدون ذکر صنوف تعطیل شده استان بر اثر رکود بازار اظهار داشت: متاسفانه تعدادی از صنوف به واسطه کسادی بازار تعطیل شدند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه صنوفی نظیر مواد غذایی و پوشاک به واسطه نیازمندی همیشگی مردم به این محصولات در دوران رکود و رونق بازار همواره پردرآمد هستند خاطر نشان کرد: بازار مازندران از صنوف مختلف اشباع شده است.

صالحی نیا قدمت بازار ساری را به بیش از 100 سال پیش عنوان کرد و افزود: بیشتر خرده پاها و جوانان تازه وارد بازار تحت تاثیر رکود جهانی قرار گرفته و ورشکسته شدند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه 65 اتحادیه در مرکز مازندران فعالیت دارند در عین حال به واسطه رکود بازار جهانی از دولت خواست تا سازمان اقتصاد و دارایی نسبت به وعده خود که همان دریافت مالیات بر مبنای سال 86 بوده عمل کند که هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه بازار ساری از دوران های گذشته فعالیت خود را با بازارهای نرگسیه و روز آغاز کرده اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر 20 هزار واحد صنفی و چندین بازاری در استان کسب روزی می کنند.

صالحی نیا همچنین نقش بازاریان را در دوران انقلاب، جنگ، دفاع مقدس، مناسبت های مذهبی، شادی ها، غم ها و مناسبت های اسلامی و سیاسی کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و از دولت خواست نیز توجه خود را به بازارهای ایران که همواره نقش اساسی در رونق اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور دارند همکاری صمیمانه تری داشته باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.181 seconds.